Jonáš - obrázky k příběhu
Jonáš - obrázky k příběhu.
Obrázky lze využít jako komix nebo jako ilustraci při vyprávění.
Po vyprávění nebo při opakování mohou děti příběh složit, jak šly jednotlvé obrazy za sebou.
Jonáš - obrázky k příběhu.
Obrázky lze využít jako komix nebo jako ilustraci při vyprávění.
Po vyprávění nebo při opakování mohou děti příběh složit, jak šly jednotlvé obrazy za sebou.
Pracovní list nabízí „scénář“ pro comics. Pokud chcete děti získat pro jeho kreslení a inspirovat, přineste si ukázky různých comicsů a zeptejte se dětí, jestli je mají rády, jaké četly, jaké mají atd. Můžete se zeptat také na to, zda někdy už zkoušely comics nakreslit. Pokud ano, je to skvělé. Pokud ne, máte pro ně pomoc – scénář, který už napovídá, co na kterém obrázku bude.
Pracovní list může posloužit k výkladu i jeho domýšlení. Rozdejte dětem list na začátku. Jejich úkolem je doplnit do prázdných bublin comicsu text. Buď můžete oddíl 1.S 24 číst společně a společně se domlouvat na doplnění nebo můžete dětem rozdat bible a vyzvat je k samostatné práci. Společně si potom projděte, co doplnily. Při obojím můžete poznámkami text osvětlovat a vykládat.
Jde opět o comics bez textu, který mají děti doplnit. Podle toho, jak jsou děti obeznámené s biblickou látkou, můžete začít tím, že jim nejprve dáte hádat (zakryjte nebo odstřihněte nadpis), zda poznají, o jaký příběh v comicsu jde. Doplnění textu můžete provést různým způsobem: 1/ Budete společně biblické texty číst a domlouvat se na doplnění. 2/ Rozdáte dětem bible a ony si budou text doplňovat samostatně. 3/ Rozdělíte děti do skupinek, které budou mít bibli a budou se v nich na doplnění domlouvat mezi sebou. 4/ Předpřipravíte různé texty (např.
Tentokrát jde o připravený scénář ke comicsu. Podle veršů, které jsou uvedené v kroužcích, mají děti do jednotlivých rámečků nakreslit comics. Pro inspiraci můžete s sebou vzít ukázky různých comicsů. O nich můžete v motivačním uvedení mluvit: zda se jim libí, jaké znají, jaké mají rády…atd. Pak přejdete k tomu, že si dnes takový comics také vytvoří. Naznačené oddíly můžete číst společně a společně vymýšlet, jak by ten který obrázek měl vypadat. Děti také mohou podle bible pracovat samostatně. Při společném tvoření je prostor pro komentování a objasnění smyslu příběhu.
V prvé části jde opět o doplnění textu do comicsu. Různé způsoby, jak to můžete udělat, jsou, věřím, dostatečně popsány v předchozích úlohách. Otázka pod comicsem by měla děti přivést k vědomí, že očekávání na naplnění zaslíbení Ducha svatého neznamená ani pasivitu, ani aktivismus, který chce jeho moc nahradit vlastním nadšením nebo vůlí.
Úkol z pracovního listu je zřejmý – doplnit do comicsu texty. Způsobů, jak to s dětmi uděláte, je zase víc: 1/ Děti mohou vyplňovat každý sám podle bible. 2/ Děti mohou doplňovat text podle vašeho vyprávění. 3/ Děti se mohou při četbě bible nahlas střídat a společně se na tom, co do bublin napíší, domlouvat. 4/ Pokud by předešlého nebyly z nějakého důvodu schopni, můžete jim texty do bublin nadiktovat během vyprávění.
Pracovní list může posloužit k výkladu i jeho domýšlení. Rozdejte dětem list na začátku. Jejich úkolem je doplnit do prázdných bublin comicsu text. Buď můžete oddíly Gn 25,24-34 a 27,1-41 číst společně a společně se domlouvat na doplnění, nebo můžete dětem rozdat bible a vyzvat je k samostatné práci. Společně si potom projděte, co doplnily. Při obojím můžete poznámkami text osvětlovat.
Pracovní list může posloužit k výkladu i jeho domýšlení. Rozdejte dětem list na začátku. Jejich úkolem je doplnit do prázdných bublin comicsu text. Buď můžete oddíl Gn 22,1-19 číst společně a společně se domlouvat na doplnění nebo můžete dětem rozdat bible a vyzvat je k samostatné práci. Společně si potom projděte, co doplnily. Při obojím můžete poznámkami text osvětlovat. Poté nechte děti samostatně doplnit odpovědi na otázky pod comicsem.
Správce webu Martin Fér