karetní hra JÁ MÁM, KDO MÁ - JEŽÍŠ

Autor

Nikol Hauck, Richard Gunther

 

Materiál obsahuje tři verze karetní hry Já mám, kdo má, ve které se objevují různé momenty z Ježíšova života. Úkolem skupiny dětí je řetězově přečíst všech 27 karet (karty na sebe navazují).

NÁVOD:

Rozdejte dětem všechny karty. Pokud ve skupině není přesně 27 dětí, někteří (nebo všichni) budou mít v ruce více karet. Ten, kdo má první kartu (karta s textem JÁ MÁM PRVNÍ KARTU), začíná hru...

Rok vzniku

Přiložený soubor

Ten pravý král - Vánoční divadlo

Autor

Vráťa Jonáš Kubínek

Vánoční hra, která propojuje zvěstování narození spasitele pastýřům s příběhem z doby soudců.

Pastýři diskutují o tom, jaký může být ten nový král a zda jím vůbec bude chtít být. Nejstarší pastýř jim vypráví bajku o tom jak stromy volily krále.

Pro zapojení nejmenších dětí jsou ke stromům dopsány jako minirole květinky a další rostlinky.

Rok vzniku

Odkaz na píseň

Mudrci z východu - Vánoční hra

Autor

Vráťa Jonáš Kubínek

Vánoční hra, která se téměř vyčerpávajícím způsobem opírá o druhou kapitolu evangelia dle Matouše.

Na úvod probíha "cimrmanovský" seminář, který uvádí do souvislostí nekteré sporné a zajímavé body ohledně mudrců z východu (co byli zač, odkud přišli a kolik jich vlastně bylo a také, co byla zač betlémská hvězda). V semináři jsou citovány vědecké a jiné materiály.

Hra je určena pro 6 - 13 osob. Mohou se zapojit děti všeho věku. A i dospělí (úvodní seminář je z větší části čtený).

 

Rok vzniku

Zloděj

Autor

Marta Sedláčková

Podle povídky Ivana Renče zpracovala Marta Sedláčková

Přiložený soubor

Ušatý osel

Autor

Marta Sedláčková

Na motivy příběhu „Svědek“ z knížky Ušatý osel, nebeský posel – sedm vánočních příběhů s oslíkem v hlavní roli, Ivan Renč, KNA 2004. Do divadla přepsala a méně zázračný konec dodala Marta Sedláčková.

Přiložený soubor

Konkurz na novou píseň - Vánoční hra

Půda zaslíbená aneb putování pouští? (Den Země)

Při výběru tématu pro Den Země (22.4.) ve sborech jsme se inspirovali tématickým celkem probíraným v Nedělní škole. Při putování do země zaslíbené procházeli Židé po čtyři desetiletí pouští a suchopárem, protože nedůvěřovali Božímu zaslíbení. Poušť v příběhu stojí v kontrastu vůči úrodnému Kannánu a hlavním rozdílem mezi těmito dvěma extrémy je existence půdy.