karetní hra JÁ MÁM, KDO MÁ - JEŽÍŠ

Autor

Nikol Hauck, Richard Gunther

 

Materiál obsahuje tři verze karetní hry Já mám, kdo má, ve které se objevují různé momenty z Ježíšova života. Úkolem skupiny dětí je řetězově přečíst všech 27 karet (karty na sebe navazují).

NÁVOD:

Rozdejte dětem všechny karty. Pokud ve skupině není přesně 27 dětí, někteří (nebo všichni) budou mít v ruce více karet. Ten, kdo má první kartu (karta s textem JÁ MÁM PRVNÍ KARTU), začíná hru. Přečte celou svou kartu, která končí otázkou: Kdo má [obrázek z Ježíšova života]? Ostatní musí pozorně poslouchat. Ten, kdo uslyší to, co má vyobrazené na horní části své karty, pokračuje ve hře tím, že opět přečte celou svou kartu. Hra pokračuje, dokud nejsou přečteny všechny karty. Zakončí ji dítě, které má kartu s textem TOTO JE POSLEDNÍ KARTA.

TIPY:

Požádejte děti, aby své karty po přečtení položily a obrátily obrázkem dolů. Může to pomoct jak dětem (lépe se orientují ve hře), tak i vám jako učiteli, protože můžete lépe sledovat, kolik karet zbývá ve hře.

Udělejte si ze hraní výzvu – časujte každou hru a výsledný čas pište na tabuli. Vyzvěte děti, aby napříště zkusily čas hry zlepšit. Díky tomu se budou více snažit a soustředit.

 

První verze obsahuje 30 karet, na každé kartě je jeden obrázek (v horní části Já mám) a text (v dolní části Kdo má), viz úvodní obrázek.

Druhá verze obsahuje 27 karet, na těchto kartách jsou v horní i dolní části obrázky, viz první obrázek níže. Pokud děti nerozeznají příběh na obrázku (např. Kdo má jak Ježíš proměnil vodu ve víno na svatbě v Káně?), mohou jen popsat obrázek (např. Kdo má jak někdo přelévá vodu do nádoby a dva muži nádoby odnášejí? apod.).

❸Třetí verze obsahuje 27 karet a je podobná té první (na každé kartě je jeden obrázek v horní části Já mám a text v dolní části Kdo má), jen je méně náročná na tisk (tři strany tisku místo šesti), viz druhý obrázek níže.

 

Rok vzniku

Přiložený soubor

Druh aktivity pro aktivity