Boj s Bohem?... Služebník?

Otištěno z časopisu Bratrstvo 4/2009

 

Boj s Bohem

JAKÝ MÁTE PRVNÍ DOJEM Z OBRAZU? JE

V TOM KLID NEBO NĚJAKÁ DYNAMIKA?

Něco se tam děje, že?

PODÍVEJTE SE NA RUCE A NOHY TOHO

MUŽE.

Nohy rozkročené, jako v zápase, jako když do

něčeho tlačíte, něco odstrkujete.

A ruce – to je docela záhada – jednou rukou

jako kdyby chtěl obejmout, druhou ale jako kdyby

chtěl odstrčit, udeřit.

Přiložený soubor

Autor

Jun, Pavel

Rok vzniku

Advetní úvaha

Otištěno z časopisu Bratstvo 10\2006



Marie se vydává na cestu. Spěchá do městečka

v judských horách. Povstala a vykročila,

protože uvěřila. A tahle víra má

nejprve „pasivní rozměr“ přijetí: „staň

se mi podle tvého slova“. Ten ale vždy ve

zdravé víře přeroste v pohyb a aktivitu.

Víra vyžaduje ztišení a zastavení, nenechá

Autor

Šimr, Karel

Rok vzniku

Bohatý mládenec

Otiskuto z časopisu Bratrstvo 6/2006

Bohatý mládenec se vydal za Ježíšem, aby od něj získal radu. Jakou má mládenec o Ježíši představu? Co od něj čeká? A co je vůbec bohatec zač? Mohl mít pravděpodobně všechno, nač si vzpomněl. Přesto měl pocit, že mu něco schází, měl pocit nějakého nedostatku. Ví snad o něčem, co by rád získal, co však nelze koupit?

Autor

Ondrová, Magdalena

Rok vzniku

Kdo jsi, Jidáši?

Otištěno v časopise Bratrstvo 3/2006.

Když Jidáš, který ho zradil, viděl, že Ježíše odsoudili, pocítil výčitky, vrátil třicet stříbrných velekněžím a starším a řekl: „Zhřešil jsem, zradil jsem nevinnou krev!“ Ale oni odpověděli: „Co je nám po tom? To je tvoje věc!“ A on odhodil ty peníze v chrámě a utekl; šel a oběsil se. Mt 27,3-5


Autor

Halamová, Markéta

Rok vzniku

Činnost SOMu

C) Činnost SOMu:



I.  Týmová práce SOMU:



1/ je dobré si uvědomit, že práce SOMu není záležitostí jednoho muže nebo ženy‚ (tj. předsedy), ale je to spolupráce a služba celého týmu – o podobě této spolupráce si však musí rozhodnout každý SOM sám


1 Vznešený Teofile

Původ materiálu

Zdeněk Šorm

pracovni_list_obrazek

Odkaz na katechetickou přípravu

Obrázek můžete použít ( zvlášť u malých dětí ) k samotnému vyprávění. Ptejte se, koho na obrázku vidí a co asi dělá; proč se jeden muž diví a co asi druhý píše; zda poznají, kdo je na rozstříhaném obrázku. Při vysvětlování, kdo je kdo a co dělá, dětem úlohu už vlastně vyprávíte. Na závěr si mohou na Lukáše zahrát a ze „střípků“ obraz Ježíše složit tak, aby byl čitelný.
Obrázek lze použít i po výkladu, kdy ho dětem také necháte nejdřív okomentovat, přičemž si výklad spontánně zopakují a potom si „střípky“ vystihnou, správně složí a nalepí na volný papír.