Z generace na generaci
Autor
Program z příručky Na lovu perly
Pomůcky:notebook nebo počítač, psací a malovací potřeby, papíry
Zážitková hra, díky které si můžou mládežníci vyzkoušet, jak se asi mohly předávat informace o Ježíši.
Cíl: vyzkoušet si jak asi může fungovat slovní předávání informací.
Délka trvání: 60 minut
Průběh:
1, rozdělit skupinu na 4 generace
1. očití svědkové, 2. slovní předávání, 3. zapisovatelé, 4. malíři
Skupinu lze rozdělit také podlet toho, kdo rád mluví, kdo rád píše a kdo rád maluje.
2, První generace zůstává, ostatní jdou jinam, kde nemůžou nic slyšet ani vidět. První generaci pustíme video s krátkým příběhem z evangelií (například seriál The Bible nebo různá videa na YouTube). Doporučuji příběh na maximálně 5 minut. Vysvětlíme jim, že si mají zapamatovat co nejvíc z příběhu a že ho pak budou vyprávět.
- Maximálně 10 minut
3, Až se první generace dodívá na video. Pustíme druhou generaci do místnosti. První generace převypráví příběh té druhé a pak umírá. Jakmile jedna generace umře, tak nesmí už dál zasahovat do hry.
- Maximálně 10 minut
4, Druhá generace převypráví příběh třetí generaci a ta ho pak přepíše na papír.
- Maximálně 10 minut
5, Text třetí generace předá čtvrté generaci a ta ho pak namaluje na papír.
- Maximálně 10 minut
6, Reflexe- Povedlo se předat hlavní myšlenku příběhu? Jak se na text a obraz dívá první generace? Co se změnilo? Jaké důrazy měly různé generace.
- 10 minut
7, Povědět mládežníkům o tom, jak vznikaly texty evangelií. Můžete představit jeden příběh, který synoptici převyprávěli trochu jinak například utišení bouře (Mt 14,22-32, Mk 6,45-51, J 6,16-21).
- 10 minut
Poznámka: Je dobré si připravit i nějakou další zábavu pro lidi, kteří zrovna nejsou zapojení do akce a čekají na svou řadu. Můžete třeba připravit text o dobovém předávání textu, který si můžou v mezičase přečíst.