Skip to header Skip to main navigation Přejít k hlavnímu obsahu Skip to footer

Sekundární odkazy

  • Kontakty
  • Přihlásit se
hlavička katecheze
Domů
Katecheze
Pomoc - inspirace - sdílení

Hlavní navigace

  • Pracovní materiály
    • Katechetické přípravy
    • Pracovní listy
    • Programy
    • Rodinné bohoslužby
    • Konfirmační příručka
    • Písně
  • Aktivity
    • Hry
    • Vánoční divadla
    • Velikonoční divadla
    • Ostatní divadla
    • Básně
    • Táborové hry
    • Ostatní aktivity
  • Burza nápadů
    • Noc kostelů
    • Tipy na akce a činnosti
    • Ostatní nápady
    • Tipy na přednášející
  • Publikace a pomůcky
    • Pracovní materiály
    • Pracovní listy
    • Příručky
    • Knížky
    • Metodiky
    • Písemné práce
    • Dokumenty
    • Ostatní texty
    • Ostatní
  • Odkazy
  • Informace
  • Akce a pobyty

Drobečková navigace

  • Domů
  • Skrývačka

19 Elijáš na Orébu - st

Zdeněk Šorm
  • Read more about 19 Elijáš na Orébu - st

Pracovní list se soustřeďuje na otázku sebezjevení Hospodina, jímž odpovídá na Eliášovu pochopitelnou skepsi, únavu a beznaděj. Může otevřít rozhovor o tom, v čem je Hospodin.

04 Noe - potopa - st

Zdeněk Šorm
4
POTOPA
Potopa
  • Read more about 04 Noe - potopa - st

Nadpis a otázka z pracovního listu vám dává příležitost, abyste se dětí ptali, zda vědí, oč jde, zda příběh o Noemovi znají. Lze předpokládat, že jej někdo již znát bude. Zkuste tedy děti navést otázkami, aby příběh samy daly dohromady (Proč ta potopa přišla? Trestal jí Bůh život na zemi, nebo zachraňoval? Přišel Noe sám na to, co má dělat? A co měl vlastně udělat? Jak dlouho potopa trvala? Jak poznal Noe, že už může z archy vystoupit?…) Potom mohou děti hledat živočichy v arše. Jde o osmisměrku.

15 Království se rozděluje

Zdeněk Šorm
KRÁLOVSTVÍ SE ROZDĚLUJE
  • Read more about 15 Království se rozděluje

Úkol z obrázku mohou děti opět dělat buď na v úvodu k vyprávění nebo po něm. Pokud ho budou zpracovávat v úvodu, můžete se potom ptát, co by podle nich který rádce na obrázku radil. Příběh potom vyprávíte jako rozřešení otázek. Pokud děti úkol zpracovávají na závěr, mohou navíc možnosti, které objeví, spojit linkou s tou postavou, která je zastávala. Výsledek vám ukáže, zda jste příběh vyprávěli srozumitelně. Pokud chcete nedělní školu propojit s bohoslužbami, vyrobte zvětšenou tabulku z obrázku. Děti jí přinesou do bohoslužeb a vyzvou dospělé, aby hledali, co rozděluje a co spojuje.

12 Je s ním moc odpuštění

Zdeněk Šorm
JE S NÍM MOC ODPUŠTĚNÍ
Setkání, které člověka postaví na nohy
  • Read more about 12 Je s ním moc odpuštění

Pro práci s obrázkem je třeba příběh znát. Užijete jej tedy až po výkladu. Zpracování úkolu ověří, jak vaše vyprávění děti vnímaly. Ve skrývačkách lze u obou otázek najít více odpovědí, které dávají smysl ( např. ad1/ žebřík, kladivo, krumpáč, šňůra, víra, odvaha, lana…; ad2/ pokoj, uzdravení, odpuštění… ) To je dobrý podnět k rozhovoru, při kterém si můžete společně ujasnit, co pro jedno i druhé bylo nejdůležitější. Se staršími dětmi můžete také zpracování obrázku zadat jako samostatnou práci: Děti si mají příběh sami přečíst a podle toho zpracovat.

Subscribe to Skrývačka

top-odkazy

  • E-cirkev (opens in new tab)
  • Evangnet (opens in new tab)
  • Bible hrou (opens in new tab)
  • Místa reformace (opens in new tab)
  • Pracovní texty pro kazatele (opens in new tab)
  • Ubytování v církvi (opens in new tab)
  • Evangelická teologická fakulta (opens in new tab)
  • Sborová kancelář (opens in new tab)

Správce webu Martin Fér