KAIN A ÁBEL
Původ materiálu
Žalm: 10,13-14a — Smí svévolník znevažovat Boha, říkat si v srdci: "Ty nic nevypátráš"? Ty však vidíš trápení a hoře. Shlédneš a vše vezmeš do svých rukou.
1. klíčové pojmy, dobové a textové souvislosti:
Žalm: 10,13-14a — Smí svévolník znevažovat Boha, říkat si v srdci: "Ty nic nevypátráš"? Ty však vidíš trápení a hoře. Shlédneš a vše vezmeš do svých rukou.
1. klíčové pojmy, dobové a textové souvislosti:
Pracovní list můžete použít k motivačnímu uvedení, tedy na začátku. Ať děti nejprve přemýšlejí o tom, v čem na tom nejsme všichni stejně. Potom je vyzvěte, aby do „hlavy“ napsaly, co si o tom myslí (Proč to tak je? Má to nějaké příčiny? Lze to vždycky vysvětlit? Co je přitom napadá? Zdá se jim to spravedlivé, nebo nespravedlivé? Co by s tím udělaly? apod.).
Úlohu lze zahájit rozhovorem o tom, na co děti nejvíce žárlí a čím je druzí lidé nejvíc rozčilují. Podle něho pak dotvoříte pracovní list a vyprávěním biblického příběhu potom osvětlíte, proč jsou důvody vepsány v palicích. Po vyprávění můžete vybarvit rozhněvanou postavu, popřípadě k ní dopsat podle něho její jméno.