35 Královna Ester - st
Původ materiálu
Schůzku můžete začít rozhovorem o obrázku. Ptejte se dětí například, zda se jim dívka na obrázku líbí, jestli by mohla uspět v soutěži Miss, jestli vědí, proč má okolo sebe hvězdy (Ester = hvězda), proč má nad hlavou korunu, čí to mohla být princezna, jak se jí stala, proč má za sebou tak krutý obraz, atd. Přitom představujete dětem základní postavy a události příběhu. Na zpracování úkolu to však asi nebude stačit. Děti mají elipsy z pracovního listu spojit linkou v pořadí, ve kterém se skutečnosti, na nich uvedené, vyskytují v biblickém příběhu o Ester. Způsoby, jakými to mohou dělat, jsou různé: mohou to dělat při vašem vyprávění (dejte si ale pozor na to, abyste v něm skutečnosti v elipsách zmínili), mohou to dělat při společném čtení bible, mohou to dělat samostatně podle bible (zkontrolujte výběr textů, aby se děti to, co potřebují pro splnění úkolu, dozvěděly). Účelem je dát dohromady dějovou linku, která ukazuje, že Ester nebyla hned hotová a uvědomělá, ani od přírody nebojácná a ani Mardokaj nebyl hrdý národovec nebo vyznavač. Ester zprvu svůj původ na strýčkovu radu zatají a v harému působí spíš přizpůsobivě a povolně, později se pozornosti a rozruchu bojí. Teprve na tomto pozadí může být příběh živý a může vyniknout podstata odpovědnosti.